Elektronisk faktura
Debet Faktura gir deg mulighet til å sende faktura til dine kunder elektronisk. Du har fortsatt valget med å sende i papirform, men mange kunder foretrekker i dag å motta fakturaene elektronisk. Du kan da benytte enten faktura per email eller EHF.
Elektronisk faktura - billigere og mindre arbeid
Med Debet Faktura kan du sende kundene dine elektronisk faktura. Elektronisk faktura er billigere å sende ut og reduserer administrasjon både i din bedrift og hos kunde. Du har mulighet til å sende faktura per email direkte fra programmet, eller du kan sende den i en egen email. En stor fordel med å sende faktura elektronisk er at man ikke behøver å administrere utsending av fakturaen i papirform. Dette er også noe Debet tilbyr som en tjeneste, men det kommer et ekstra gebyr for hver faktura.
Elektronisk faktura kommer også i form av EHF faktura. Med denne løsningen sendes ikke fakturaen med epost, men den sendes direkte inn i regnskapsprogrammet til kunden. Det er et krav fra alle offentlige etater at faktura skal kunne leveres på denne måten. Da får de umiddelbart tilgang på fakturaen, og den kan prosesseres av de personene som må godkjenne den. Straks de har godkjent fakturaen, sendes den videre til utbetaling. Denne måten å motta fakturaer på sparer offentlige etater for mye administrasjon som gjør at de sparer store summer penger hvert år som kan benyttes andre steder.
Debet Faktura tilbyr et meget enkelt og intuitivt grensesnitt som gir deg mulighet til å administrere dine fakturaer uten behov for opplæring. Du kan enkelt komme i gang med å registrere din kunder og dine varer, for så å sette opp faktura raskt og effektivt. Du kan velge hva slags fakturaløsning du ønsker å benytte. Du kan sende kunden din elektronisk faktura via email eller EHF faktura, eller du kan sende papirfaktura i posten for de som heller ønsker det. I tillegg finnes det løsning for faktura med eller uten KID. Med så enkel administrasjon av kundefakturering, sparer du mye tid som du heller kan benytte til inntektsgivende aktiviteter. Dette gir deg muligheter til å effektivisere kostnadene, enten for å øke profitt eller for å kunne tilpasse priser eller tjenester for å møte konkurranse i bransjen.
De fleste foretrekker elektronisk faktura i dag
Mange kunder foretrekker elektronisk faktura fremfor papirfaktura da dette er enklere å administrere og sparer miljøet for papiret. Det er også mindre administrasjon med elektronisk faktura for deg som leverandør da du ikke behøver å skrive ut fakturaer og sende dem. Mange bedrifter velger derfor å legge på et høyere gebyr på papirfaktura enn de gjør for elektronisk faktura. På denne måten kan de oppnå at flere kunder velger å gå over til elektronisk faktura som gjør administrasjonen av dette enklere. EHF faktura gir enda mindre administrasjon, både for leverandør og kunde. Denne sendes rett til kundens regnskapssystem, og om man har inngått avtale om det, sendes beskjed tilbake at betalingen er mottatt. Hele prosessen for deg håndteres direkte fra Debet Faktura. Du bare registrerer fakturaen og sender den avgårde med et enkelt valg i skjermbildet. Det kan ikke bli enklere. Med gratisversjonen av Debet Faktura får du et basisutvalg av muligheter, mens de mer avanserte valgene kan du få ved å oppgradere til betalingsversjon.
Med utestående betalinger kan man utvide funksjonaliteten til Debet Faktura med Debet Egeninkasso som gjør at du kan starte en inkassoprosess mot kunden. Om man ikke får inn fakturerte betalinger kan man oppleve at utfordringer forplanter seg. Mange firmaer har ikke den nødvendige egenkapitalen til å håndtere at de ikke får inn utestående utgifter. Da er det viktig å ha en enkel og praktisk prosess for å håndtere inkassosaker. Her følger du selv saken i Egeninkassosystemet.
For mer informasjon til kontakt på post@debet.no eller via vårt kontaktskjema.