« Tilbake (Trenger du hjelp eller veiledning?)

Hvordan betale faktura

Med Debet Faktura kan du sende fakturaer til kunder på den måten kunden ønsker. Om du ønsker å sende på papir, epost eller med EHF, så innbetales fakturaen på vanlig måte med eller uten KID. Når kundene har betalt fakturaen, vil betalingen registreres automatisk om du har avtale om det, ellers må du registrere selv at betalingen er kommet inn.

betale faktura

Er du ikke sikker på hvordan betale faktura? Les under.

Hvordan betale faktura med Debet?

Hvordan betale faktura om man får faktura fra Debet Faktura? Når en kunde mottar faktura fra Debet Faktura, betales denne inn på samme måte som andre fakturaer. Den legges inn i nettbanken med eller uten KID, avhengig av om fakturaen er sendt ut med KID. Når betalingen er registrert får du beskjed. Om man har avtale om automatisk registrering av betaling, vil informasjon om at fakturaen er innbetalt komme rett inn i fakturasystemet. Har du ikke en slik avtale må du selv registrere at den er betalt.

Om man har EHF-faktura, hvordan betale faktura, da? Da vil fakturaen sendes rett til regnskapssystemet til kunden. Ikke som en efaktura, i nettbanken. I dette tilfellet vil den håndteres av kunden ved å gå gjennom kundens faktureringsprosess. Etter den er godkjent av de rette personene, blir den lagt til forfall i henhold til kundens system. Straks den da er betalt, vil du motta beskjed om at den er mottatt og du kan registrere den betalt i Debet Faktura, eller om du har avtale om automatisk registrering, blir den registrert betalt automatisk.

Sjekk hvilken fakturaløsning det gjelder, før du betaler

De fleste ønsker å forstå alle stegene ved å benytte et fakturaprogram før de tar valget om hvilket de skal benytte. Det er ikke utenkelig at det kommer spørsmål til bedriften som ønsker å benytte vårt fakturaprogram fra kunden om forskjellige utfordringer. Når kundene får vite at man endrer fakturaløsning, kan det for eksempel komme spørsmål om hvordan betale faktura. Hvordan betale faktura avhenger av løsningen du benytter for å sende dem faktura, som nevnt ovenfor. Det er i hovedsak kun EHF-fakturaer som behandles annerledes for kundene da disse registreres rett i regnskapssystemet. Andre løsninger endrer kun hvordan kunden mottar fakturaen. Velger du å tilby KID til kunden, er dette en endring i hvordan betale faktura hvis du tidligere ikke kunne tilby KID. Forskjellen er da at kunden ikke vil være i stand til å selv fylle inn kommentarfeltet når fakturaen betales da dette ikke blir tilgjengelig når man betaler med KID.

For ditt firma er det andre fordeler å tenke på utover hvordan betale faktura. Debet Faktura gir deg tilgang på alle de viktigste funksjoner du trenger for å sende fakturaer i forhold til kravene kunden har til fakturaen. Du får tilgang på enkle grensesnitt for å lage fakturaer, som også inkluderer kunderegister og vareregister. Når en kunde ikke betaler forfalte fakturaer, har du også mulighet til å utvide tjenestene hos Debet til å inkludere Debet Egeninkasso. Med denne løsningen kan du overføre en ikke betalt faktura til inkasso selv, uten å involvere en tredjepart. Det er ikke så komplisert å utføre denne tjenesten når man kjenner til prosedyren, noe systemet vil hjelpe deg med.

Send ut faktura med Debet

Hvordan sende ut fakturaer og hvordan betale fakturaer produsert med Debet Faktura krever ingen opplæring og er enkelt og intuitivt å finne ut av. Du sparer mye administrasjon ved å la fakturaprogrammet forenkle jobben din og dette frigir tid du kan bruke til inntektsgivende arbeid. Alle firmaer har nytte av å kunne øke fokuset på arbeid som gir inntjening slik at man kan forbedre både omsetning og overskudd. Håndverkere kan fokusere på å jobbe for kunder i stedet for å drive med administrasjon, bloggere kan fokusere på og skrive artikler og hente inn annonsører for å få inntekter, etc.

For mer informasjon til kontakt på post@debet.no eller via vårt kontaktskjema.

Filtrer:

  1. EHF-faktura
  2. Endre informasjon på kunder
  3. Endre kontonummer
  4. Endre varer i vareregisteret
  5. Faktura regler
  6. Fakturaprogram enkeltmannsforetak
  7. Flere varelinjer på faktura
  8. Foreldelsesfrist på faktura
  9. Forhåndsvis faktura
  10. Giroblankett pdf
  11. Glemt passord
  12. Gruppefakturering
  13. Hvordan betale faktura
  14. Hvordan endre passord
  15. Hvordan lage faktura
  16. Hvordan lage kreditnota
  17. Hvordan opprette faktura
  18. IBAN-nummer
  19. Inkassovarsel
  20. Kan kunden din motta EHF-Faktura
  21. Kjøp en enkelt inkassosak
  22. Krav til faktura
  23. Kreditering av faktura
  24. Lag faktura med varer fra varergisteret
  25. Lag tilbudsdokument
  26. Lage fakturakladd
  27. Legg inn nye kunder
  28. Legg til varer i vareregister
  29. Momsregistrering
  30. Nettfaktura
  31. Opprett faktura
  32. Opprett inkassosak
  33. Opprette kunder
  34. Økonomisystem
  35. Pålogging
  36. Purring
  37. Regnskapssystem
  38. Saksbehandlere
  39. Sekundære firmaer
  40. Send faktura på e-post
  41. Vis giroblankett på faktura

Velg et abonnement som passer deg

Faktura Gratis 0,- pr. måned *
Kom raskt i gang med faktureringen i dag Opprett konto Les mer om Faktura Gratis
Faktura Pluss 49,- pr. måned
For deg som ønsker
ekstra funksjonalitet
Kjøp Les mer om Faktura Pluss
Egeninkasso 249,- pr. måned
Den beste løsningen for effektiv innkreving Kjøp Les mer om Egeninkasso