EHF-faktura

Fra 1. januar 2015 er man pålagt å sende fakturaer til offentlige mottakere i EHF-format (Elektronisk handelsformat.) Fakturaen blir overført elektronisk og kan sendes direkte inn i mottakers regnskapssystem. Ved bruk av EHF vil du være sikker på at fakturaen ender opp hos mottaker. Dette automatiserer mesteparten av fakturaprosessen og forenkler mottaket hos kunden. På denne måten behøver de ikke legge inn fakturaen i systemet, men kan sende den direkte til de forskjellige personene som må godkjenne den, og så direkte legge den klar til betaling.

EHF faktura vil spare det offentlige for ca 11 millioner fakturaer på papir, samt spare deg og kunden for tid og penger. Flere og flere ønsker å komme bort fra faktura på papir. Det koster både bedrifter og miljøet mye at så mange fakturaer fortsatt sendes i papirform. I tillegg til at dette er et pengebesparende initiativ fra det offentlige, så er det også ment som et bidrag til miljøet ved at færre papirfakturaer trykkes opp og sendes ut. Dette håndteres enkelt og intuitivt i vårt fakturasystem og med bare noen tastetrykk er fakturaen dirigert til mottagers regnskapssystem og er klar til behandlingsprosessen hos dem.

EHF faktura er ikke det samme som eFaktura. EHF fakturaen ender ikke opp i kundens nettbank slik som eFaktura, men rett i bedriftens regnskapssystem. Alle offentlige instanser har regnskapssystemer som krever at fakturaer skal godkjennes i flere ledd før de er klare for å utbetales. Derfor er det mer praktisk at fakturaene mottas direkte i regnskapssystemet enn at det havner i nettbanken. Når alle som skal godkjenne fakturaen har gjort det, kan det så sendes til nettbanken fra regnskapssystemet for utbetaling.

Slik sender du EHF-faktura med Debet Faktura

EHF-faktura kan sendes til alle mottakere som er registrert i EMLA (Elektronisk mottakeradresseregister). Når du skal opprette en ny faktura og velger kunde, vil systemet automatisk vise frem et symbol til høyre for kundenavnet. Symbolet indikerer at denne kunden kan motta EHF-faktura.

Dersom din kunde er EHF-mottaker vil du dermed få opp et ekstra menyvalg i det du trykker på knappen "Opprett faktura".

Velger du "Send som EHF" vil du få opp noen felter du må fylle ut; leveringsadresse, postnummer, leveringsdato, vår referanse og deres referanse. Dette er felter som kreves ved utsendelse med EHF-formatet.

EHF-faktura er enkel og lettfattelig

EHF faktura håndteres på en enkel og lettfattelig måte i Debet Faktura. Det krever ikke ekstra opplæring å håndtere denne prosessen. Bare følg retningslinjene på skjermen og du har raskt opprettet en EHF faktura og sendt den direkte til kunden din som da kan komme i gang med å behandle EHF fakturaen med en gang. Ingen papir, ingen manuell håndtering for kunden før de kan behandle den. Denne løsningen forenkler faktureringsprosessen i alle ledd.

Debet Faktura har støtte for alle funksjoner du trenger, som for eksempel EHF faktura, slik at du kan benytte vårt system til alle dine behov. Vi tilpasser produktet raskt til nye krav som kommer på markedet, enten fra offentlige instanser eller fra private aktører, slik at du kan utføre de tjenestene du trenger fra vårt fakturasystem. Dette er en viktig del av å levere et system som er praktisk og anvendelig for alle våre kunder og som gjør at du får enklere administrasjon av betalinger hos oss for alle dine kunder. Enklere administrasjon betyr at du kan benytte tiden din til din kjernevirksomhet og ikke behøve å sette av mye tid til merkantil administrasjon. Det er gjennom kjernevirksomheten firmaet ditt tjener sin inntekt og det er da viktig at det er der du bruker dine arbeidstimer. Mindre administrasjon betyr høyere potensiell lønnsomhet for deg.

Les mer om EHF-faktura på www.anskaffelser.no.

Ved spørsmål om EHF-faktura ta kontakt på post@debet.no, eller telefon 952 07 197

Bestill Faktura Pluss nå

Velg et abonnement som passer deg

Faktura Gratis 0,- pr. måned *
Kom raskt i gang med faktureringen i dag Opprett konto Les mer
Faktura Pluss 49,- pr. måned
For deg som ønsker
ekstra funksjonalitet
Kjøp Les mer
Egeninkasso 249,- pr. måned
Den beste løsningen for effektiv innkreving Kjøp Les mer

DEBET AS
Telefon 90 50 10 80
Solheimgata 3A, 0267 OSLO

VÅRE ÅPNINGSTIDER
Mandag - fredag: 08.00-16.00
Lørdag - søndag: Stengt

Filtrer:

  1. EHF-faktura
  2. Endre informasjon på kunder
  3. Endre kontonummer
  4. Endre varer i vareregisteret
  5. Faktura regler
  6. Fakturaprogram enkeltmannsforetak
  7. Flere varelinjer på faktura
  8. Foreldelsesfrist på faktura
  9. Forhåndsvis faktura
  10. Glemt passord
  11. Hvordan betale faktura
  12. Hvordan endre passord
  13. Hvordan lage faktura
  14. Hvordan lage kreditnota
  15. Hvordan opprette faktura
  16. IBAN-nummer
  17. Kan kunden din motta EHF-Faktura
  18. Kjøp en enkelt inkassosak
  19. Krav til faktura
  20. Kreditering av faktura
  21. Lag faktura med varer fra varergisteret
  22. Lag tilbudsdokument
  23. Lage fakturakladd
  24. Legg inn nye kunder
  25. Legg til varer i vareregister
  26. Momsregistrering
  27. Nettfaktura
  28. Opprett faktura
  29. Opprett inkassosak
  30. Opprette kunder
  31. Økonomisystem
  32. Pålogging
  33. Regnskapssystem
  34. Saksbehandlere
  35. Sekundære firmaer
  36. Send faktura på e-post
  37. Vis giroblankett på faktura